• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samla lån, behöver hjälp!

clrp

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 April 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej, jag har några frågor nu när jag ska samla, har 600tkr i lån, 95tkr är hos dnb bil köpt på kredit (Kan bankerna se detta att det är med säkerhet i bilen?)

Mina förutsättningar
4% UC
2 FF, en som går ut 25 maj
330tkr inkomst
90tkr underskott

Borde jag vänta ut till 25te maj, kommer det göra stor skillnad? ska jag använda zmarta? Tror ni jag kommer få något bud?

Tack på förhand!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Hej!
Jag skulle definitivt vänta ut UC till 25e maj. Ju bättre score desto bättre villkor på lånet.
Behåll billånet det har redan bättre villkor och banker kan se att det är en avbetalningskredit.
Om du har några krediter skulle försöka minska nyttjadegrad så mkt som möjligt inför UC uppdateringen så du får bäst score.
Sedan söka via bra förmedlare, lendo, Advisa och Zmarta är bra.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Hej!
Jag skulle definitivt vänta ut UC till 25e maj. Ju bättre score desto bättre villkor på lånet.
Behåll billånet det har redan bättre villkor och banker kan se att det är en avbetalningskredit.
Om du har några krediter skulle försöka minska nyttjadegrad så mkt som möjligt inför UC uppdateringen så du får bäst score.
Sedan söka via bra förmedlare, lendo, Advisa och Zmarta är bra.
@Doodles Hej, då kan du hjälpa mig lite då du verkar insatt. Jag har varit i kontakt med resursbank angående varför mitt privatlån som jag tog via mymoney på 350k utan säkerhet visas som ett kreditkort på uc, jag har varit i kontakt med resurs då mymoney hänvisar mig till dem då dem hanterar fakturor osv. Det svaret jag fick av resurs är att kreditchefen har sagt att dem inte kommer att kategorisera om lånet och dom står fast vid att det är en kredit alltså ”kreditkort”? Tycker du jag ska anmäla detta till Arn?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Frågan är hur många ff du har totalt idag. Är det två så kommer det nog inte påverka betyget markant av att vänta ut dom
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
@Doodles Hej, då kan du hjälpa mig lite då du verkar insatt. Jag har varit i kontakt med resursbank angående varför mitt privatlån som jag tog via mymoney på 350k utan säkerhet visas som ett kreditkort på uc, jag har varit i kontakt med resurs då mymoney hänvisar mig till dem då dem hanterar fakturor osv. Det svaret jag fick av resurs är att kreditchefen har sagt att dem inte kommer att kategorisera om lånet och dom står fast vid att det är en kredit alltså ”kreditkort”? Tycker du jag ska anmäla detta till Arn?
Tecknades det som ett lån eller kredit?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Det tecknades som ett ”billån” fast jag fick pengarna utbetalda fattar ingenting
Har du billån på 350k? Står bilen som belånad?
Det är lite avgörande tror jag nämligen. Vad har du för återbetalningstid?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Har du billån på 350k? Står bilen som belånad?
Det är lite avgörande tror jag nämligen. Vad har du för återbetalningstid?
Det är via mymoney står billån på avtalet men fick pengarna på kontot. 350k ja men nu är det på 266k det var i 12 år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp